Voor kleine goedlopende en drukke bedrijven is het erg lastig continu de telefoon op te nemen. Er zijn namelijk niet veel werknemers en de werknemers die er zijn hebben niet altijd tijd om de telefoon op te nemen en vragen van klanten te beantwoorden. Dit gaat natuurlijk ten koste van de klantvriendelijkheid en dat wilt de eigenaar van de onderneming niet. Hij heeft daarom al een aantal keer overwogen een vaste telefoniste aan te nemen om de alle vragen en mails van klanten te beantwoorden. Helaas komt hij elke keer weer tot de conclusie dat er geen geld voor is. Het is namelijk een zo dat je vaste kosten hoger worden als je een vaste werknemer aanneemt alleen voor de telefoonservice. Toch moet je een oplossing vinden, want de klanten zijn erg belangrijk en je kan ze niet verwaarlozen. Het zou erg zonde zijn, dat je klanten misloopt of kwijt raakt omdat je het te druk hebt met andere dingen. Een antwoordservice is hier een heel goede oplossing voor. Een extern bedrijf zal de telefoon voor jouw bedrijf opnemen en op de momenten dat jij dit wilt. Als je bijvoorbeeld tussen 3 en 4 een klant op bezoek hebt, dan kan je op die tijden de telefoon doorschakelen. Je betaald een klein maandelijks bedrag als abonnementskosten en een klein bedrag per telefoontje. Jouw bedrijf wordt gekoppeld aan een telefoniste en die helpt al jouw klanten. Ze krijgen vervolgens een cursus over jouw bedrijf, zodat ze alle vragen kunnen beantwoorden van klanten. Op deze manier denken klanten dat ze praten met iemand van jouw bedrijf, terwijl het een extern persoon is. Als de telefoniste op een dag geen telefoontjes krijgt, omdat jij de hele dag tijd hebt gehad om de telefoon op te nemen, dan lopen de kosten niet op. |
http://www.bizziphone.com |